Trainingen

Trainingstijden

Zwemmen

  • Open water van Mei - September:

Donderdag 19:00 - 20:00

  • Binnen zwemmen

Oktober - April:

-Dinsdag 20:00 - 21:00

-Zaterdag 7:00 - 8:00

Mei - September:

-Zaterdag 7:00 - 8:00

  • Duurtraining "informeel" zie groepsapp

Locatie klik hier

Fietsen

  • Woensdag 19:00 - 20:30 techniek/interval training

  • Duurtraining "informeel" zie groepsapp

Locatie klik hier


Lopen

  • Maandag 19:30 - 20:30 techniek/interval training

  • Duurtraining "informeel" zie groepsapp

Locaties klik hier


De complete training- en evenementen kalender kun je hier vinden. Of klik hier om alles naar je agenda te kopiëren.

Er wordt veel onderling getraind, voornamelijk op het onderdeel "lange duurtraining". Sluit je aan, train samen, dat is altijd leuker dan alleen en motiveert je om doelen te behalen.

De ZTC training bestaan uit formele en informele trainingen:

- Formeel: Hierbij is een trainer of begeleider aanwezig en dienen de veiligheidsadviezen nageleefd te worden.

- Informeel: Hierbij is geen trainer of begeleider aanwezig maar er wordt geadviseerd om de veiligheidsadviezen na te leven.

Trainers

Zwemmen

  • Mandy Groen & Tim Verschoor

Fietsen

  • Dennis Angevaare & Rick van Oort

Lopen

  • Innes van Oort, Rob Mesker & Alan de Vries

Trainingsschema's

SNELLER BETER STERKER

SNELLER, BETER & STERKER zijn de thema's waar ZTC Maashorst jou bij kan helpen. Iedereen kan vrijblijvend aan deze trainingen of workshops meedoen, de keuze is aan jou.

SNELLER

Hieronder verstaan wij conditietrainingen zodat je meer uithoudingsvermogen opbouwt om de afstanden sneller te kunnen afleggen. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit trainingen in een zelfde tempo, of trainingen met onderbrekingen en tempowisselingen.

BETER

Dit zijn techniektrainingen, deze zijn erop gericht om de juiste bewegingspatronen in te slijten. Hierbij is het essentieel dat er zoveel mogelijk “goede” herhalingen gemaakt worden. Wanneer er niet genoeg tijd en aandacht aan techniek besteed wordt, gaat dit op lange termijn je beperken in je progressie.

STERKER

Krachttraining draagt bij aan sterkere spieren en sterkere botten. En dit zorgt er weer voor dat je minder kans hebt op blessures of verzuring.